Si directorii plang cateodata
Gazeta de Sud
Luni, 3 Martie 2008
726
Gresim cu totii. Mai mult sau mai putin. Gândul ca ai gresit pune presiune pe umerii tai, mai ales daca esti lider în cadrul unei organizatii. Crezi ca toti ceilalti nu te mai respecta sau nu mai au o parere buna despre tine daca ai dat gres o data? Posibil. Ceea ce conteaza este însa sa înveti din acea eroare si sa fii un model pentru ceilalti colegi.
Ideea potrivit careia oamenii si organizatiile ar trebui sa învete din greseli exista dintotdeauna. Dar trebuie sa înveti sa gresesti inteligent. Specialistii în domeniu sustin cu orice prilej ca un mediu inovator trebuie sa aiba o toleranta exceptionala pentru greseli. La fel si liderii organizatiilor inovatoare. Teama fata de greseala si de sanctiune diminueaza initiativa si reduce la minimum sansa de a dezvolta strategii si de a experimenta noi oportunitati. În timp ce în majoritatea companiilor greselile sunt musamalizate sau sanctionate, în cele inovatoare, managerilor li se cere sa identifice, sa analizeze si sa experimenteze greseala, în mod deliberat.
Învata din greseli Specialistii spun ca solutia de evitare a comiterii unei greseli este identificarea acesteia. Informatia trebuie stocata si folosita ulterior, pentru a nu repeta greseala respectiva. Cu cât e mai mare, cu atât mai importanta este lectia pe care poti s-o înveti din ea. Toleranta fata de greselile celorlalti vine în primul rând din atitudinea managerului si apoi din educatia lui pe parcursul evolutiei în cariera. Este ideal sa ai un sef tolerant fata de greseli, dar care sa te ajute sa întelegi beneficiul pe care poti sa-l obtii prin analiza acestora - gasirea solutiei de corectie si apoi urmarirea aplicarii ei.
Comunicarea rezolva problemele În orice hotarâre pe care o luam sau în orice actiune pe care o întreprindem, exista o serie de posibile consecinte sau scenarii. Cheia succesului nu sta neaparat în a prezice cu acuratete cum se vor întâmpla lucrurile, ci în a accepta, în primul rând, ca exista o serie de posibile finalitati pe care nu le putem prezice cu certitudine. Greselile frecvente sau serviciile neadecvate sunt mai degraba rezultatul unui management defectuos, nu al unor probleme cu angajatii. Când o situatie neplacuta se repeta de mai multe ori, trebuie analizata în profunzime, astfel încât angajatii sa poata inova modul în care actioneaza si în care se raporteaza la îndatoriri. Greselile se pot corecta prin actiuni punitive, dar cea mai buna solutie este comunicarea, prin care sa se identifice solutiile de rezolvare a problemei.Managerii sunt pusi sa aleaga între tipurile de organizatii pe care si le doresc: una sanatoasa, cu indivizi curajosi si educati, care sa-si asume riscuri si sa inoveze, si atunci apar si greselile, sau o organizatie „tacuta“, „functionareasca“, incapabila sa se adapteze rapid la schimbare.
Fara aroganta Cele mai costisitoare greseli sunt cele facute de managerii care se comporta ca si cum ar sti toate raspunsurile si ar avea toate solutiile: acestia nu-i asculta pe cei din jur, îi îndeparteaza pe oamenii valorosi, aratându-le neîncrederea în sugestiile lor. Teama de greseli si perfectionismul managerilor elimina inovatia, creativitatea si initiativele angajatilor de a face lucrurile diferit.
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
726
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
726
TVR
Luni, 3 Februarie 2025
726
Antena3
Luni, 3 Februarie 2025
726