Agricultorii declara razboi hypermarketurilor
Realitatea Romaneasca
Joi, 6 Martie 2008
2344
Politica marilor magazine de a isi muta costurile pe spinarea producatorilor scumpeste produsele si le scade calitatea, sustin producatorii care au declansat razboiul impotriva marilor retele de supermarketuri. Reprezentantii producatorilor sustin ca supermarketurile exercita un abuz de putere, prin impunerea unor conditii contractuale care le reduc substantial profitul, duc la o crestere artificiala a preturilor si la falimentarea magazinelor de proximitate. Concret, sustin acestea, din cauza conditiilor impuse, producatorii din Romania ajung sa lucreze exclusiv pentru aceste supermarketuri, rata de profit fiind una extrem de mica.Producatorii afirma ca supermarketurile le impun sa nu comercializeze produsele la preturi mai reduse in alte magazine, ceea ce conduce la o crestere artificiala a preturilor si afecteaza activitatea producatorilor mici, locali. Totodata, sustin semnatarii, "taxele ascunse" practicate de supermarketuri urca artificial pretul alimentelor. "Prin folosirea acestora se ajunge la o crestere artificiala a preturilor de vanzare, profitabilitatea supermarketurilor ajunge sa se situeze intre 30% pana la 60%, iar producatorii si consumatorii inregistreaza pierderi", sustin producatorii. Mai mult, producatorii spun ca, pentru a nu-si pierde locul de pe piata, sunt obligati sa includa in pret taxe si comisioane care doar rotunjesc profiturile marilor magazine si se plang ca li se impun taxe care pot ajunge si la 40% din valoarea totala a contractelor.
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
2344
Euronews
Luni, 3 Martie 2025
2344
TVR
Luni, 3 Februarie 2025
2344
Antena3
Luni, 3 Februarie 2025
2344